Translate

måndag 22 juni 2015

Sommarlovet har börjat!

Nu har semestern börjat. Vi har hunnit med att cykla, rida, klippa gräsmattan, simmat ( inte jag men barnen), springa och börjat rensa övervåningen på grejer, grejer, grejer. 
Tipptopp och Kringlan har fått fyra ägg från fyra olika
hönor först var det bara Tipptopp som ruvade men
 nu ligger de tillsammans. om en månad får vi
 se om det blir kycklingar eller inte.
I går tog vi hem ägg från stallet. Förhoppningsvis är det befruktade och nu ligger systrarna höna på äggen så får vi se om det blir kycklingar om någon månad. Det vore ju fantastiskt kul i sånna fall! Bobbo får lite löpträning varje morgon när barnen tar med honom på en springtur, annars har han haft det ganska lugnt på semestern. Han harklar sej lite och hostar så jag har höjt kortisonet igen. Förut fick han två gånger i veckan, nu får han varje dag igen. Vi har kommit in i en rutin här hemma där vi plockar undan våra saker efter frukost, middag och till kvällen. Det betyder att det inte är katastrofområde här hemma än, trots att vi varit hemma en halv vecka tillsammans. De äldsta två har hunnit med sitt första läger den här sommaren. Vetenskapsläger i dagarna tre och Lilla N har börjat på simskola. Det känns skönt att få sova länge på mornarna men ryggvärken håller på att göra mej galen! Det går ganska bra så länge jag håller igång. Bäst mår jag ute i stallet. Problemen uppstår på morgonen och efter varje gång jag suttit ner. Vi har planer för sommaren, men inget är ordentligt spikat. Skrämmande och skönt samtidigt. Framförallt vill jag bara njuta och ha det bra. Vila upp mej och få bort all stress!

Inga kommentarer: