Translate

torsdag 25 juni 2015

Pengarna rullar ut....

Jag känner lite ångest varje gång det är dags att betala räkningar. Visst är det jätteskönt att jag har ett jobb och att Marcelo har ett jobb så att kontot fylls på varje månad. Men så fort pengarna kommer in är det ju dags att punga ut med dem igen på räkningar och lån på hus. Jag önskar att vi vore ekonomiskt oberoende. Så himla skönt det skulle vara. Vi har pengar så att vi klarar oss men både Marcelo och jag kommer från ganska fattiga förhållanden och det sitter faktiskt i ännu. Men trots att vi har pengar så badar vi inte i dem. Vi får snåla en del och det som oftast stryker på foten är resor. Resor vi vill göra men som är så fantastiskt dyra att jag inte har hjärta att betala för dem. Jag var ute nu under kvällen för att se om det fanns några sistaminuten resor. Men för hela familjen blev det närmare 30 000kr. Jag lägger inte 30 000kr för att tillbringa några dagar vid en vacker strand. Jag vägrar! Men lite semester ska vi ha så det blir nog bra tillslut. Först börjar vi med att fira hemma i sängen och botar sjukan som bryter ut i min kropp. Sen får vi planera vidare. Men först betala alla räkningar...

Inga kommentarer: