Translate

måndag 29 september 2014

Lättnad!

Jo du sörrö hörrö, jag fixade även denna uppgift i tid. Jag vet ju inte om jag är godkänd, men innan klockan var 12 så fanns dokumentet på plats och nu under kvällen har jag lyckats göra instuderingsfrågorna. De tror jag kommer behövas under onsdagens prov. I morgon är det examinerande seminarium. Steg för steg tuggar jag mej igenom kurserna. Nedräkning pågår. Fem moduls uppgifter kvar i ena kursen 4½ kvar i den andra, varav en är en hemtenta. Sedan har jag salstentan i den tredje kursen och den sista rättningen på inlämningsuppgiften i den fjärde kursen. Varje vecka ska jag igenom ett eldprov och jag ska klara alla uppgifter och hinna läsa all litteratur. I natt höll jag på till halv fem. Gissa om jag var mör på jobbet. Men eftersom jag har världens bästa elever och jobbar på världens bästa jobb så gick det kanoners ändå idag. Men så pratglad var jag inte. Däremot var jag snurrig i huvudet. Superspinn. Steffi varnade för den berömda väggen, jag misstänker blodtrycket. Förhoppningsvis är det bättre i morgon när jag har fått sovit en natt. Jag har en ganska slapp dag på tisdagar, mycket planeringstid, och det är på både gott och ont. När jag kom hem idag däckade jag som en klubbad säl. Jorden snurrade runt, runt och jag var tvungen att lägga mej ner. Marcelo kom hem med chinamat och jag kunde sätta mej till dukat bord. Stora och Lilla N gick ut med Pluto och det enda som återstod för mej var att sätta mej och plugga igen. Sitta stilla i en stol funkar hyggligt bra. Nu är jag klar med uppgifterna för den här veckan. Kommer ni ihåg miniångesten jag fick igår? Idag känns det mycket bättre, det känns som en seger att jag lyckades. Den stora drömmen är ju att jag fixar allt. Det är som en vacker blomma som slår till ibröstet när jag tänker på att möjligheten finns att när tomten kommer så är jag klar. Klar som på riktigt klar. Min tid. Bobbos tid, Plutos tid. Pepinos tid, Barnens tid. Då blir jag jag igen på riktigt. Ska bara sova ett halvår först! Och det ska jag göra nu med. Hamna isäng före halv elva på kvällen, har det någonsin hänt tidigare?

Inga kommentarer: