Translate

söndag 28 september 2014

Jag drunknar!

Just nu har jag en lätt ångestattack. Det susar i öronen och jag tycker inte att luften jag andas innehåller tillräckligt med syre. Jag är varm om öronen och har huvudvärk. Det är pluggandet som skapar känslan. Jag har suttit och läst sida efter sida, både på spanska och svenska och jag FATTAR INTE! Det är så mycket att jag undrar vad är det jag egentligen ska förstå? Det kan inte vara rimligt att trycka in så här mycket på så kort tid och sedan faktiskt LÄRA SEJ det dessutom! Jag känner mej som ensam mumsbit guppandes på ett ändlöst hav och jag vet att det finns hajar därute. Jag är inte uppäten än och jag har inte drunknat, men jag vet att det är på väg. Samtidigt så vet jag att så länge det finns liv finns det hopp. Fixar jag inte skolan den här terminen så dör jag jag faktiskt. Jag har satsat allt på den här terminen, hela min själ, allt mitt hopp och hela min existens och välbefinnande. Jag orkar på fullaste allvar inte mer. Nu satt jag och läste kurslitteraturen och undrade hur jag ska kunna reflektera på två A4 sidor om något som i sej är svårt att reflektera över, det är ju förskjutsingen grammatik vi pratar om, något som jag inte alls förstår. Något jag själv inte praktiserar i mitt tal, och nu är det 15 sidor med undantag som jag ska kunna utantill och ha en åsikt om. Plus alla regler. Det är tre kapitel i en bok, ett kapitel ur en annan bok och två kapitel ur en tredje bok som jag ska ha läst. och kunna. Hur?????? Natten lär bli lång. Innan 07.30 i morgonbitti måste jag skicka in mitt bidrag och jag har inte läst klart än. Herregud jag har precis börjat fatta vad de vill att jag ska kunna i den andra delen jag pluggar. 

Jag var tvungen att ta en paus. Var tvungen att leta rätt på mina olika scheman från de olika kurserna och börja stryka det jag klarat av. Måste börja se det som är fixat och inte bara alla långa veckor kvar innan det är slut. Tre månader kvar, tre månader kvar, tre månader kvar. Så lååång tid, så myyyycket att göra och så kort tid att hinna det på! För att distrahera hjärnan och få den på banan måste jag ta pauser. Jag valde att ta min paus här på bloggen den här gången. Nu är planen att börja reflektera över infinitiv +por, infinitiv+a, infinitiv+de, infinitiv+......... jag måste ha början till en text. Sedan får jag läsa vidare och reflektera klart. Tack för att jag fick panikattacka här en stund. Nu känns det lite, lite, lite bättre och jag ska försöka överleva natten..

Inga kommentarer: