Translate

måndag 2 november 2015

Bågskytteträning


Så var det dags igen: bågskytte till häst! Jag hade en plan. Vartannat löp i galopp och vartannat i skritt. Kanske skulle jag få iväg nån pil i galopp men huvudsaken var att jag fick min häst att fullfölja hela löpet och att jag kunde skjuta låtsaspil. Och planen höll. Han galopperade och jag fick honom att fullfölja hela löpet. Sadeln höll på att rulla in under magen på honom, jag tappade stigbygeln men det gick bra. Han svettades. Jag var varm. i skritten missade jag en pil. Träffade alla andra gånger. Men jag har dålig teknik med bågen.
Jag tycker liksom att den är för lång. Nånstans måste jag sätta ett mål. Vilja någonting med träningen. Pepino verkar tycka det är roligt, i alla fall när det blir lite fart. I skritt vill han mest stanna och beta.
Mittimellan N testade för första gången att skjuta från hästryggen. Hon red Pepino. Hon träffade med en pil. De andra gick förbi tavlan, fast hon red i skritt.  Men jag var nöjd och hon var nöjd. Livet till häst är bäst!
 

 

 

Inga kommentarer: