Translate

fredag 27 februari 2015

En del som skett

Hej på er!
 Det har hänt lite sen sist. En tripp till Turkiet, dottern har tillfälligt hoppat upp en årskurs, en kär arbetskollega slutar på jobbet och influensan har invaderat mej. Eftersom jag fortfarande inte är frisk är det nog mest mina täppta näshålor och bihålor, febern och den ömmande kroppen som det är mest fokus på just nu i mitt liv. Orken är inte den bästa, men jag försöker att jobba och jag försöker att hinna med hemmet och djuren. tack och lov har barnen hjälpt till att gå ut med Bobbo och stackars Pepino har fått lite trickträning och blivit lite borstad de här dagarna. Jag hoppas kunna ta en sväng på hästryggen nu till helgen. Isen har ju börjat försvinna lite lätt. Så kanske det går... 

Att bli lite småsjuk och att bli sjuk så att kroppen värmer upp ett helt rum är två helt skilda saker. Jösses vad dålig jag blev med närmare 40graders feber och svimfärdig. Det är inte ofta. Men det är många som varit sjuka och influensan har gått hårt här i Östergötland om man får tro tidningarna. Jag tycker alltid att det är vidrigt att vara sjuk när jag blir det, men ibalnd när man är frisk kan man nästa längta efter att få  bli lite sjuk så man får krypa ner i soffan och strunta i omvärlden, glo på lite dålig film, somna och inte ha ansvar. Jag beslutade för några år sedan att tillåta mej själv sånna "sjukdagar" ibland. Självklart när man ändå är ledig. Men just bara strunta i att laga mat, städa eller göra några måsten. Trodde jag hade förhandlat bort sjukdom på så sätt. Man jag hade tydligen fel. Nu måste jag snyta mej.

Inga kommentarer: