Translate

tisdag 11 november 2014

En riktig skitgris!

Alltså han var så lerig när jag tog in honom. Han hade rullat sej i leran i omgångar. Det var ett av det värsta jag sett! Inte ens bilden härintill gör leran rättvisa! Leran hängde i stora koker. Han var grå, inte svart! Över hela kroppen! Egentligen ville jag ta en slang och bada honom, men med tanke på att han ska gå ute i natt och det är november så kändes inte det som en speciellt bra idé. Det blev att slita istället. Jag blev faktiskt svettig! Träningspass i överkropp! Han blev tillslut inte 100% ren, en del av leran var lite för blöt och den i manen ville jag inte bråka för mycket med, jag vill ju försöka få längre man på honom. Men han blev återigen svart tillslut! Sedan gick vi ut på stallplan och tränade lite. Han var så lyhörd och duktig, jag blir så glad åt honom. 
Han blev riktigt glad att komma ut i hagen igen, höet var serverat så han sprang i mörkret. Jag funderade rätt länge på hur sjuttsingen han kunde se i det becksvarta mörkret, men annars skulle han väl inte springa? Jag tycker det ser ut som han trivs med livet på lösdrift. Visserligen kommer han alltid fram när jag ska hämta honom, men han är alltid lika glad åt att komma ut igen. Nu hoppas jag att jag möter en renare häst i morgon.....











Inga kommentarer: