Translate

måndag 12 augusti 2013

Vardagen kickar in

Så fort man gör sej hemmastadd! Idag när jag kom till jobbet var känslan helt annorlunda. Jag hade min plats och grejer var påbörjade så det var liksom bara att ta vid. Det kändes skönt. Dessutom så spåna vi idéer och allt jag sa togs emot med glädje och varma tillrop. Sedan blev det inte bara mina tankar som genomdrevs, men känslan av att det flyter på och att stämningen är högt i tak är så himla skön! Min mentorskollega och jag har flera gånger under dagen sökt varandras blickar och tänkt samma sak. Vi är liksom på samma våglängd, än så länge, och det är kul, kul, kul att jobba. 

Rätt underbart landskap vi cyklar i!
När jag kom hem från jobbet var jag inte nämnvärt trött så jag och ungarna cyklade runt grannbyn. Det är första gången som Lilla N fick följa med så långt. Hon har utvecklats massor med cyklandet min minsting, det är jätteroligt! Vi cyklade 7km på 48 minuter. Med tanke på backarna i vår hemvist är det rätt bra tempo för en otränad 5-åring! Men jag kan ju inte påstå att jag blev trött, istället blev det en rehabspromenad med Pluto 1½km. För mej är det rena lyxen, jämfört med de 300meter vi tidigare har fått gått. Än så länge har inte ungarnas aktiviteter dragit igång, och inte heller mitt plugg. Så här behagligt kommer det inte vara om ett par veckor. Tur är kanske det, för då hade jag varit uttråkad! Men just nu, här, är det skönt med en mjukstart.

1 kommentar:

Susanne sa...

Trevlig blogg..och jättefina hundar.

Känner igen mig lite ang djupa tankar..och hundar..
Har två bloggar om du vill titta in nån gång: www.susannedamgren.se