Translate

fredag 9 augusti 2013

Inskolning

Sparkcyklarna på förskolan är roligast!
Även om man fyllt fem så kan det kännas skrämmande att bli lämnad på dagis. Fast man är äldst kan man trots det känna sej väldigt, väldigt liten. Och även om man borde vara modig och stark kan det ändå vara tryggt att ha mamma att hålla i handen. Lilla N hade inskolning på dagis igår. Hårt, hårt höll hon min hand. Men det gick bra. Hon hittade en ny kompis, Micke, som börjar på hennes avdelning nu, och tillsammans cyklade de, jagade varandra och smög i buskarna. Min lilla pojkflicka. Visst är Nellie hennes bästa vän men sedan är det grabbarna som Victor och Micke som hon trivs bäst med. När dagen var slut och vi lämnade gården bestämde hon och Micke en lekträff dagen efter, för då skulle hon ju få stanna lite längre. Jag undrar vad hon gör nu? Min lilla, stora flicka, som blivit så duktig på att säga vad hon behöver för att må bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om drygt 2,5 vecka börjar Linas inskolning igen på Nattis. Hos dagmamman tror jag det kommer gå bra ändå utan inskolning. Men vi ska köra en mjukstart ändå. För Lina har ju då varit ledig i 11 veckor.