Translate

lördag 1 juni 2013

Härlig lördag till alla!

God morgon världen. Det är strålande sol ute och jag har längtat efter att få sätta mej på gräsklipparen hela veckan, och det ska jag göra idag! I dag ska jag dessutom berätta de strålande nyheterna för pappa och hans fru. Det har jag också längtat efter. Och igår fick jag presenten jag velat haft i över ett år, men som jag inte tagit mej råd att köpa ( jo jag är snål), en crosstrainer har hittat hem till mitt hus, och det kan jag bara tacka Marcelos kompis för. TACK,TACK, tack, tack, tack, tack!!!! En annan anledning till mitt glada humör är att jag blivit erbjuden jobb. Det känns skönt, det är dessutom där jag gärna arbetar, nu är det en lönefråga om jag ska tacka ja eller inte.

Eftersom veckan varit så grymt bokad hela tiden har jag knappt hunnit städa här i huset. På nåt sätt ser jag framemot att städa. Jag längtar efter att få ordning och att få sitta i soffan, titta på en bra film i mitt nystädade hus, med altan dörren öppen och känna doften av nyklippt gräs. 
Jag har lovat barnen att de ska få bada i sjön om det blir varmt idag, och det verkar det ju bli, så en tur till sjön med hundarna tycks också stå på schemat. Min favvoplats. Härlig lördag önskar jag alla er därute!

Inga kommentarer: