Translate

tisdag 18 juni 2013

Fast jobb


I går skrev jag kontraktet. I går blev det klart. Jag får mitt första fasta jobb som lärare. Det är kirrat! Jag har fått två stycken halvtidstjänster på två olika skolor. Tillsammans är det en heltid. De har synkat schemat så det blir bra för mej. Det känns riktigt skönt att få göra det som jag arbetat så länge för. Att jobba som lärare, att få långtidsplanera, att få följa elever över tid och säkra deras kunskapsinhämtning. Jippi! I går var jag på den nya skolan för första gången. Den känns bra. Men klart jag blev trött och att jag kände mej lite vilsen. Det var rätt skönt att få komma tillbaka till min skola idag och veta exakt vad jag ska göra, var sakerna ska vara och få känna sej lite hemma. Men snart kommer jag känna mej hemma även på den nya skolan. Min nya skola. Nya elever. Stor skola. Massor av nya kollegor. Snygga kollegor.  Jag får jobba på att bli lite fit under sommaren nu. Alla såg ut som smala prinsessor med spelande muskler och fin hållning. Men jag duger som jag är. Jag är lycklig över att ha ett jobb, ett fast jobb, för tredje gången i mitt liv. THJOHOOOO!


Min nuvarande arbetsplats. Här blir jag kvar, men jag får en plats till!













2 kommentarer:

Magda sa...

Grattis Åza, till dina fasta jobb! Du är väl värd detta! Vi ses snart!
/Magda

Siriosmilla sa...

Grattis till jobben, både det nya och det nygamla! Vilka skolor ska du jobba på nu?