Translate

söndag 17 maj 2015

Programridning



Selfie med Candy - en av favvo hästarna på ridskolan.
Jag och Candy red programridning på ridskolan. Jag har aldrig ridit det förut. Aldrig någonsin. Jag har tränat inför och testat på ridlektion, men jag har aldrig någonsin ridit in på banan ensam med en person som sitter med protokoll och bedömer mej på det sättet. Konstigt egentligen eftersom jag har hållt på med häst i så många år. Men dressyr har aldrig varit min grej. Jag var så nervös så jag trodde jag skulle kräkas. Och nej, jag red inte fläckfritt och nej Candy gick inte ner på tygeln och nej hörnpasseringarna var inte bra; men lite blodad tand fick jag allt! Jag tyckte det var riktigt, riktigt roligt. I efterhand. Inte då. Jag har bara svårt att se mej och Pepino på en dressyrtävling! Men någon typ av dressyrdjävul väcktes dock i mej......

Men efter många timmar på hästryggen var kroppen som en enda värkande varböld. Aj aj, aj - säger jag!

Inga kommentarer: