Translate

fredag 30 mars 2018

Nya blogg-tag

Jag har haft stora bekymmer med att logga in på bloggen av några anledningar. Nu tror jag att jag löst det för jag har saknat att skriva här.


Mycket har hänt sen förra inlägget.


Det värsta: Pepino har dött. Han fattas mej. På några timmar gick han från att vara frisk och härlig till dödligt sjuk. Vi hade arbetat oss igenom den senaste krisen. Vi hade roligt ihop. Men så kom han inte till grinden. Jag visste där och då att det var allvarligt. Några veckor senare fick han kulan genom skallbenet i en häftig explosion. Han kämpade genom andningen, lugnade ner sej när jag pratade med honom och smekte hans vackra huvud. Sedan var han borta. Akut giftfång var domen. Han hade hovbens rotation i alla fyra hovarna. Mitt hjärta gick sönder. Inget är riktigt roligt sen dess.


Med hans frånvaro har ryggen bråkat järnet igen. Har varit väldigt dålig.


Jag har börjat träna på gym igen. Gått ner i vikt för första gången sen jag var 15 år.


Så välkommen tillbaka till min blogg. Kommer nu ha möjlighet att skriva mer. Men bara när det är nåt jag vill säga.

Inga kommentarer: