Translate

tisdag 7 juni 2016

jag är tacksam

I dag är jag tacksam.
 Jag är tacksam för att solen har lyst i mitt ansikte så jag börjat få färg. 
Jag är tacksam för att fått spenderat dagen tillsammans med min fina familj och tillsammans med vänner.
Jag är tacksam över samtalet jag fått med mitt yngsta barn över en kopp varm choklad runt midnatt.
Jag är tacksam över att vårt hus äntligen har blivit så pass städat så att det nu mest ser ut som vi inte hunnit städa ordentligt, till skillnad mot det katastrofområde det varit de senaste veckorna.
Jag är tacksam över att ha hittat min nyinköpta tröja jag letat efter i två veckor.
Jag är tacksam för min chilenska familj, som verkligen är min familj.
Jag är tacksam över att slippa det gamla kaoset i mitt liv.
Jag är tacksam över att vara älskad.
Jag är tacksam för att jag lever i Sverige. Grattis på nationaldagen.

Inga kommentarer: