Translate

fredag 18 november 2016

Idag blir jag medelålders

Klockan har slagit över midnatt. Idag fyller jag 40 år.


Jag firar det genom att sitta på jobbet och jobba. Familjen ligger hemma och sover. Jag blev just klar med det jag bestämt mej för att hinna idag. Jag satte just på en massage omgång för mina axlar. ONT! men samtidigt nyttigt.


Att fylla 40... det har liksom varit någon magisk gräns. Medelålders. Nu börjar livet. Jag kommer ihåg när mamma fyllde 40. Jag kommer ihåg när pappa fyllde 40. På nåt sätt så vänder det nu. Jag kan inte längre säga att jag är på väg upp mot livet. Jag börjar i dag trappan ner mot ålderdom.


Trots det har jag inte den allra minsta ångesten över att bli ett år äldre. Har nästan längtat till att bli 40. Någonstans hade jag en känsla av att åren fram till nu skulle innebära en strävan mot någonting. Jag fick för mej att efter 40 så skulle den jakten ta slut och nu skulle jag liksom flyta runt och njuta av all min strävan och kunna plocka godbitar och förverkliga det jag inte hunnit med.


I mitt liv har jag strävat efter:
  • En familj
  • Ett hus på landet
  • Egen häst
  • Hund
  • Jobb jag trivs med
  • Att kunna påverka
  • Vara en del av något större
  • Göra intressanta resor
  • Ta bort energitjuvar och komma i mer balans och harmoni
Jag har faktiskt uppnått allt det där. Nu är min enda strävan efter att få en kropp som hänger i och blir lite mer hel. Jag har nya drömmar. Men jag ska faktiskt flyta omkring nu ett tag, njuta av medelåldern. Det är fantastiskt att bli äldre. Skrämmande men fantastiskt!


Så grattis till mej. Skål!

Inga kommentarer: