Translate

tisdag 29 mars 2016

Glad Påsk


Jag föraktar Halloween. Jag brukade gilla påsken men för varje år firar vi den mindre och mindre. Lite pliktskyldigt målar vi lite ägg. Jag påminner ungarna om att de ska gå påskkärring och nån familjemiddag brukar vi få till. Men inga gula gardiner och i år blev det inte en ett påskris med glada färger, ingen fasta och ingen äta-fisk-dag. Det jag älskar med påsken är att vi är lediga och kan vara tillsammans. I år ska jag sova och vara i stallet hela lovet. Samla mina krafter. Ta det lugnt och varva ner. Jag har helt kommit ur balans sista två veckorna från ayurvedan. Så nu blir det att hitta tillbaka till det jag mår bra av. Hitta nya recept jag kan inspireras av och framförallt umgås med mina fantastiska ungar och snygga make!
Så jag gillar fortfarande påsken, vi har haft vår middag med pappa och Grace, jag gömde påskägg på tomten så barnen fick leta i evigheter innan de hittade dem, döttrarna har gått sitt varv med påskkort i grannskapet och vi målade kokta ägg i allskönens färger. Men jag tror att om påsken ska funka här hemma måste vi hitta nya rutiner och nya traditioner. Påsken förr innebar alltid hundtävlingar och sedan det slutade har jag blivit lite vilsen. Kanske det ska bli en högtid att meditera i? Äsch jag har inte en aning. Idag ska jag i alla fall träffa en fantastisk vän och jag ska städa,, blogga, baka,  och vara hemma hela dagen. Kanske jag mediterar också. Påsklovet har börjat. Jesus är uppstånden igen och det är väl bra. Men påsken för mej måste vara något annat. Vad firar du påsk för?

Inga kommentarer: