Translate

onsdag 28 september 2011

Jobb

Mitt skrivbord och hylla
Hemma igen. Efter väldigt många timmar på jobbet. Trött. Nu är jag vuxen! Nu har jag mitt jobb. Jag har ett jobb. Coolt! Det känns faktiskt lite konstigt. När jag jobbade på den andra skolan så var det mer på "riktigt". Det var en vanlig skola, med dålig luft, halvruttna lokaler, en mängd lärare, frånvarande rektor. Det var liksom lite svårt och tungt men med en hel bunt kompetenta och kunniga kollegor. Min nuvarande arbetsplats känns mer på........ inte på riktigt. Det känns mer......jag har svårt att sätta ord på det. Det är liksom lite för bra för att vara sant. Lokalerna är för fina, luften för bra, eleverna för bra för att vara sanna(!) och det är för nära till kollegerna. Vi sitter i samma rum. Ledningen arbetar med samma elever som vi gör. Vi kan lätt prata med varandra. Det känns som om det här ska tas ifrån mej. Det känns som om jag fejkar. Som om det inte är på riktigt.


I dag har vi haft föräldramöte. Arbetstiden har varit runt 13 timmar i dag. Som lärare brukar man inte behöva arbeta så många timmar, så jag är trött och sliten i ryggen. Ändå känns det så himla bra. Jag har sånt bra jobb som jag trivs med. Som en av föräldrarna uttryckte det idag; Alla är så glada, och ungarna trivs så det känns nästan som en sekt. Det kan ju låta negativt, men det är inte det. Vi har oerhört nöjda elever. Och nöjda föräldrar. Nu ska jag somna med ett leende på läpparna. I morgon ska jag till jobbet igen och en månad får jag min lön. LJUVLIGT!

Inga kommentarer: