Translate

måndag 19 september 2011

Börjar bli sjuk



Jag tänkte tanken lite smått i går. Tänk om jag blev sjuk så att jag bara fick ligga i soffan och vila. Jag tog tillbaka tanken lika fort igen. För jag vet att jag INTE får vila. Det är tre små knoddisar som blir sympatisjuka med sin mamma och då behöver massor av uppmärksamhet av bara mej.Framemot eftermiddagen kände jag en stickande känsla i näsan. Sen gick den ner i halsen. Kroppen började svida. Det gör ont. Än är jag inte dundersjuk. Men nog sjutton blev jag dålig. Nu försöker jag stävja det värsta med vila och echinagard. Gissa vilka som ynkligt kommer och säger att de A) har feber, B) har ont i kroppen C) inte mår så bra......? Ja just det tre små N, varav en är lite snorig men inte dålig...... Gissa vilka tre som ska ligga PÅ mej? Inte bredvid, utan på. Visst skulle jag kunna säga ifrån............. Nej det kan jag inte. Inte med tre par sorgsna ögon som sårat tittar på mej med darrande underläppar. Men jag fick välja film iallafall. Det blev en blodig svensk film där Tuva Novotny som vanligt överglänser med sina underbara rolltolkningar. Snapphanar. Har ni inte sett den är det ingen fara. Den går att se, var helt ok, men ingen direkt superhöjdare. Nu ska jag äta lite innan en mordgåta av Leif GW Persson väntar vid sängen. Också ett test av mej. Har aldrig läst någonting av honom, och jag kommer nog inte köpa någon mer bok, även om den jag läser är helt ok den med, men inte riktigt i min smak.

Inga kommentarer: