Translate

lördag 2 maj 2015

Bobbo med och cyklar igen!

Lilla N, jag och Bobbo till cykel igen. Mittimellan N fotar.
Jag trodde faktiskt att jag aldrig mer skulle få cykla med Bobbo. Han var så dålig i höstas och jag trodde nog inte att han skulle vara med oss nu i maj. Men här är han. Otålig, uttråkad och full med energi. I vintras åt han kortisontabletter två gånger om dagen. Nu äter han en gång i veckan. Förut ville han vara ute någon halvtimme i halv makligt tempo. Nu har han energi i benen och idag tog vi vår första cykeltur sen förra sommaren. Det går långsammare än förra året. Bobbo bestämmer tempot och vi cyklar ca en halv mil, så inte så långt. Men det tar tid. Idag tog det ungefär 40 minuter. Men han sprang hela vägen. Och när vi kom hem fortsatte han springa runt på tomten och busa. Vad hände med min supergamla tollare? Bobbo är snart 12½ år med ett lätt hjärtfel. Jag är så glad att vi fick till den här turen. Kanske får vi till några till innan sommaren är slut. Jag uppskattar dem så mycket. Jag älskar att cykla och jag gillar att röra mej i hundarnas hastighet. Jag är så lycklig att Bobbo mår bättre. min älskade kamrat, min underbara son.

Inga kommentarer: