Translate

lördag 29 mars 2014

Hästtankar

En tur förra helgen på Geisha
Jag har inte varit i stallet på hela veckan. Det har både varit skönt och hemskt. Skönt på så sätt att jag varit så grymt uppbokad att tiden inte funnits och det har varit skönt att inte känna sej stressad över att packa in en sak till. För jag har inte hunnit allt ändå. Men jag saknar Geisha så mycket. Jag tycker om att vara ute och mocka, borsta och ta ett varv på hästryggen. Jag tycker om att dela intresset med barnen, framförallt Lilla N är det som älskar att vara i stallet. Nu när våren kommer blir allt väldigt mycket mer behagligt dessutom. Stallet har blivit en drog igen. Hur kunde jag vara utan så länge? 

Att ha tillgång till Geisha är helt underbart. Samtidigt vet väl hela världen vid det här laget att jag tittar efter en egen häst. Men jag har inte bråttom. Det braiga nu är ju just att jag kan säga ifrån när tiden tryter. Har jag häst är det varje dag som gäller. Och med det tidsschemat jag har nu funkar inte det.Och varför nöjer jag mej inte bara med situationen som är nu? Den är ju perfekt. Och jag har ju inte svar på det. Jag bara stör mej på att det inte är jag som bestämmer. Det är inte min häst. Jag kan inte råda över situationen direkt. Vilket inte heller är riktigt sant, för ägarna är suveräna så. Men ändå.... jag vet inte. Kanske är det för att jag är så redo att ta hela ansvaret själv. Jag har passerat stadiet där jag tar hand om och nån annan har makten. Det är inte lätt att förklara, för i min värld är jag inte redo att sluta rida Geisha eller ta hand om henne. Jag vill ha henne också! Men jag skulle på nåt sätt bara vilja bestämma att jag tar med hästen till ridskolan och rider ett pass där. Jag tar och..... jag vet inte. 
Stora N och Mittimellan N rider ut över vidderna på Carina och Bella.
Men jag har har ingen brådska att hitta en egen. Jag tittar och jag hittar både en och två och tre som jag skulle vilja titta på. Men jag väntar. Under tiden blir jag en bättre ryttare på ridskolan och stillar mitt hästbegär ute på Vena med Geisha, Carina, Mårten, Bella och de andra.

Inga kommentarer: