Translate

tisdag 28 augusti 2012

Mitt nya jobb

Jag har nu börjat vecka tre på mitt nya jobb. Och jag tycker det är riktigt bra. Som alltid är jag lite försiktig. Jag vet att det snabbt kan förändras. Men just nu. I den här stunden så känns det riktigt bra. I dag slog det mej att jag skrattar oerhört mycket på mitt jobb. Alltså jag menar RIKTIGT mycket! Det slog mej när jag reagerade på min kollegas skratt. Jag undrade hur hon kunde skratta så många gånger om dagen, innan jag själv gnuggade käken eftersom den molar lite av att ständigt vara öppen i så många skratt. Jag kan inte komma ihåg att jag skrattat så många gånger per dag som jag gör här. En annan sak som slagit mej är att jag känner så lite stress. Nu har inte alla samtal börjat, jag har färre elever, ca 45 elever mindre, än vad jag hade på min förra arbetsplats och jag jobbar bara 75% vilket gör att jag har en heldag i veckan till att plugga, så det är lite orättvist att jämföra. Men eleverna jag har är mer vetgiriga, jobbar på och verkar tycka att det är roligt att lära. På åttornas lektioner har jag oerhört roligt, niorna är tysta, fokuserade och en lätt grupp att hantera, helt underbart för en lärare! Mina sjuor är en liten mysig grupp som det går att jobba tätt och intimt med. I varje klass har jag 60minuter tre gånger i veckan med. Och det är rena drömmen! Gunilla, den andra spanska läraren blir bara mer och mer fantastisk för varje dag som går och jag har hittat kollegor som jag gärna söker mej till, som får mej att blir på bra humör. 

Jag trodde inte att jag skulle sakna min gamla arbetsplats så mycket som jag gör. Det var mycket som var så himla bra där. Och vissa människor som jag önskar att jag kunde få ha i min närhet. När jag ser gamla elever blir jag lite nostalgisk och undrar hur de mår. Jag skulle vilja fortsätta vara en del av framgångssagan som de är. Talangfulla människor som syns och hörs och som har så mycket inom sej. Jag kan sakna de fina miljöerna och lättheten med att ha allt på samma ställe. Och jag märker stor kärlek i min röst när jag talar om min förra skola. Men min nya arbetsplats känns bättre. Känns mer äkta, mer på riktigt, mer jag. Jag är jättenöjd. jag hoppas jag kommer säga samma sak om ett år, när anställningen löper ut....

Inga kommentarer: