Translate

måndag 16 maj 2011

Förlora vikt

Förlora någonting brukar förknippas med sorg. Men jag vet vad jag skulle kunna förlora utan att gråta en enda tår av saknad. Min övervikt. Runt omkring mej är det massor av människor som kämpar med sin vikt. Och de går ner sakta men säkert. Min ena kusin ska operera magsäcken i sin kamp mot valkarna. Min andra kusin kämpar med stegräknaren, förra veckan gick hon över 100.000 steg. Ja, ni läste rätt. Med fibromyalgi. Alltså as ont i kroppen. Min faster har hoppat på kolhydratsmetoden och jag, ja jag sitter här och undrar när sjutton det ska hända ett mirakel. Min kropp börjar bli bättre så jag tror jag ska hoppa på mitt tåg med träning och mat i en kombination som passar mej. Problemet är bara att jag inte vet vad som passar mej..... För lite mat och jag ökar i vikt. Förra veckan var frosseri med choklad fyra dagar, tårta en dag och en gnutta glass. Resultat; att jag minskat 1.3kg. Tyvärr funkar det en liten stund. Sen ökar jag igen. I dag kom kallelsen från sjukgymnasten. Jag väntar på att dietisten ska skicka sin kallelse. Jag har bestämt mej för att dra en repa igen. det är ju rätt många år sedan jag var i den svängen. Hoppas bara att dessa människor är bra och har förståelse för problematiken. Sen har jag ju hittat det som kan bli min mirakel metod. Åh som jag hoppas! Sen blir jag så inspirerad av människor som killen i inlägget under. Om jag förlorar 35 kg så lovar jag att göra nåt riktigt galet. Riktigt galet.

Inga kommentarer: