Translate

torsdag 16 december 2010

Sista dagarnas Pluto

Jaha, så var det dags igen. Idag kände jag efter noga innan jag klev innanför dörren. Och det kändes inte som så. Att Pluto skulle ha orsakat en förödelse. I flera dagar har jag ju kommit hem och chockat sett att det mesta är orört. Förutom igår då. Då han lyckats fått ner fisken jag skulle ha till middag. Så golvet var täckt med söndersliten kartong och fiskspad. Men idag är det frågan om det inte är dags för en tur till veterinären igen. Jag kommer in och det första jag gör är att spontant skrika - NEEEEEEEEEEEEEJ NEJ NEJ; NEJ, nej! Jo så här såg det ut.


Mycket fågelfrön blir det!
Det värsta är inte förödelsen utan att försöka räkna ut hur mycket han har ätit. Jag samlade ihop resterna och konstaterade att av 2kg påsen är det kvar över 1½kg. Dessutom har fåglarna ätit en del. Det värsta är att två talgbollar också saknas.....


Men han har ingen kula på magen. Buken är spänd men han är pigg och busig och dricker mycket. Så jag avvaktar. Jag ska ju dessutom vara hemma med honom hela dagen och natten så vi får väl se om det blir diaréefest här lite senare. Eller om han blir överjäst och dåsig. Nettan frågade om jag fått en valp i huset. Jag befarar att han kommer vara såhär hela livet....

Inga kommentarer: