Translate

måndag 17 augusti 2009

Vardagen är här. Jipee!



Idag börjar jag skolan igen! Det pirrar i magen, jag känner mej lycklig. Med en barnslig förväntan öppnade jag paketet från Adlibris. Där låg dom, de fina, fina böckerna som jag ska läsa, sucka över, skriva av, analysra, insupa och njuta av. Alla jag pratar med berättar att de lider av ångest att få börja jobba igen. Semestern är slut och vardagen börjar. Jag känner inte så. Varför är jag så annorlunda? Jag ser framemot att sätta igång, utvecklas mer, lära mej mer. Fast å ena sidan har jag inte bara varit ledig i tre veckor. Kanske det är där skon klämmer. Förhoppningsvis kommer jag alltid att ha långa sommarlov med mina barn, eftersom lärare med 45timmars veckor får iallafall sex veckor ledigt på sommaren. Jag är spänd och glad över att få reda på vilka som ska bli mina gruppkamrater. Undra om jag känner någon? På torsdag börjar första lektionen, fram tills dess är det läsa, läsa, läsa som gäller. Och lite blogga såklart!

Inga kommentarer: