Translate

söndag 17 februari 2013

Hunnit-med-söndag

Det gäller att inte bränna ut sej. Det är en tanke som blivit mer och mer påtaglig på sista tiden. Flera stycken på jobbet har bränt ut sej, och jag känner mej så oförskämt fräsch. Det är nästan så att det är orättvist. Men så är det den här tävlingen, ni vet, hur många steg man tar...... vissa dagar undrar jag hur andra får tilld et. hur kan de ligga på 34 000 steg i snitt???? Jag fattar inte. Hur hinner de? Jag tycker jag kämpar med att hinna med allt...... men så vissa dagar undrar jag hur hinner JAG med allt? Som idag! En dag som bara flytit på. 

Jag har hunnit; 


  • rensa upp vårt sovrum ( alltså ni förstår inte vilket megajobb det var!!!!)
  •  sätta upp en annordning så att rosetterna hundarna och jag tagit sista året kommit upp på väggen.
  •  rensat garderoberna
  •  tvättat OCH tagit hand om tvätten! 
  • Vi har gjort en ordentlig städning av barnens rum. 
  • Städat köket, vardagsrummet. 
  • Jag hann gå med Stora N till hans kompis.
  •  Jag har träffat Jonna och underbara Edith.( jo jag hinner umgås med mina vänner också, vilket är tur för de är så bra!) 
  • Varit ute på en hundpromenad med Jonna, Edith och hundarna. 
  • Hämtat Stora N. 
  • Lagat mat ( det blev köttfärslimpa med potatis och brunsås, helt hemlagad från början till slut) 
  • Bakat ( jo jag vill ha bröd den kommande veckan oxå) 
  • Gosat med Marcelo ( ganska lite ska erkännas, men det kommer bli mer snart)
  •  Jag har även hunnit med ganska mycket av mina plugguppgifter till universitetet.
  • Jag är nu uppe i 18 800 steg!

Och jag känner mej avstressad,lugn och som om jag slappat hela dagen. Mycket märkligt men väldigt skönt!

Inga kommentarer: