Translate

tisdag 17 april 2012

Uppdatering sjukdom

Pluto är mager som en sticka. Revbenen sticker ut som om han inte hade ätit på en vecka. Han är fortfarande en aning slö. Ligger mest här hemma och lyfter knappt på huvudet när något händer. Men så fort vi går ut är det lite mer studs i stegen. På dagens korta promenad gick han faktiskt framför mej. Bara i den branta uppförsbacken sackade han efter en aning. Sedan gick det bra. Han var pigg och nyfiken, nosade och kissade på flera ställen. Han haltade ingenting. Mystiskt det där..... Jag är mest glad över att han är bättre. Även om jag oroar mej över att han fortfarande är lite slö. Men vem är inte det efter en rejäl magsjuka? Veterinären tyckte vi skulle avvakta, och han hade kanske rätt? Jag har haft mer kontakt med farbror djurdoktor fler gånger under det senaste 1½året jag haft Pluto än vad jag haft innan under de 8år jag bara hade Bobbo.


Bobbos mystiska åkomma där han lyfter på bakbenet är ömsom bättre och ömsom det samma. Han är piggare, vildare och nu händer det att han står försiktigt på benet. Springer och hoppar med det, det gör han, men inte står ordentligt. Jag ska testa att köra lite med honom i morgon. Beroende på hur han reagerar så får vi se hur det blir med tävlingen på torsdag. Kanske bättre att avvakta till 1maj?


Mina perritosar  ( små hundar) verkar må bättre, även om det inte är helt bra. Det glädjer mej. De är mina bäbisar och jag vill att de ska må bra. Jag bara önskar att jag kunde säga att de var helt återställda! Men inte idag. Kanske jag kan säga det i morgon?

Inga kommentarer: