Translate

tisdag 4 januari 2011

Slagsmål-igen

I dag blev det bråk mellan hundarna igen. Jag är mer än lovligt trött på skiten. När ska det ta slut? Varför blir det så här? Återigen var det en leksak som båda hundarna ville ha, liksom det var förra gången. Nu var det Bobbo som försökte stjäla den av Pluto, Pluto försvarade den. När jag fick bort Pluto från Bobbo och tryckte ner honom i snön blev det blodfläckar. Det var första gången. Men jag kunde inte se var det kom ifrån. Tills jag fick se min håriga tollare. Hans hals var täckt av blod. Liksom håren i nacken var färgade röda. Men hur jag än tittade kunde jag inte hitta några sår. Däremot blev jag helt röd. Jag kollade Plutos mun ifall han råkat bita sej själv och sen drällt blod överallt, men så var inte fallet. När vi kom hem från promenaden åkte Bobbo in i duschen och när jag fått bort allt kunde jag se att Pluto bitit hål eller kanske till och med igenom örontippen. Litet sår - mycket blod med andra ord. Sen funkar allt så klockrent däremellan. Nu har det dock varit bråk två gånger på två veckor. Jag blir så irriterad. Jag vet hur jag kan undvika det. Men jag tycker att det ska vara enkelt att ha hund. Det betyder att jag inte i alla lägen ska behöva koppla upp en hund när den andra är aktiv. Jag ska inte behöva platsa en i hallen när jag belönar osv. De ska kunna arbeta sida vid sida och respektera varandras sfär. Vi är en familj och där ska man respektera varandra. Jag får fundera på en lösning.

Inga kommentarer: