Translate

onsdag 12 maj 2010

FULT,fult, fult!

Jag gillar inte vår nya möblering i vardagsrummet. Det är fult. Det är trångt. Men snart, väldigt snart hoppas jag, ska det bli hål i taket. När hålet är där kommer kanske trappan snart. När trappan är på plats kan vi börja lägga lite golv. Innan vi lägger klart golvet ska det dras kablar och rör. När det är fixat kan resten av golvet komma på plats. Ett golv som inte blir repat när man tittar på det, som det vi har nu. När golvet är klart kan vi börja bygga väggar. När varje rum har fått sin storlek kan vi skära upp för fönster. Då har vi både rum och ljus på vår övervåning. Då ska mamma mu tapetsera. Sedan ska det bankas på lister. Vi ska inte glömma det i detta hus, även om det är lätt. Nu kommer det vara vinter och kallt. Då ska vi flytta upp våra sängar och möblera våra nya rum. Min gissning är att vi kommer köpa TV-apparater i julklapp till varandra i år. En till TV rummet och en till sovrummet. Sen får Marcelo äntligen sitt älskade rum härnere på undervåningen, och mitt fula, övermöblerade vardagsrum kan åter bli fint igen. Hur ska jag stå ut hela sommaren!!!!!!!!

Inga kommentarer: