Translate

söndag 4 april 2010

Oskulden borta




Så har jag tagit min oskuld idag. För första gången i mitt liv har jag köpt ett träd! Jag är överlycklig! En häng sälg blev det som just nu är överfull av små söta videkissar. När solen blottar sej som idag blev fingrarna gröna och två av mina barn valde att plantera blommor ihop i ett litet växthus som vi köpt för länge sedan. Min vana trogen så dör allt jag planterar, men just därför tvingade jag barnen att lägga i jord, frön och vattna. Då är det ju inte mitt fel om det går åt skogen, så att säga.....

Förhoppningsvis har jag även skottat snö för sista gången denna säsong. Jag tröttnade på att inte kunna använda altan så nästan all snö försvann i skottartagen. Men det är inte kul att ha mellan 20 och 60 cm snö på altanen i april!!!! Så onda ryggen fick lida lite och nu kan vi snart fika ute på vår uteplats. Vårkänslorna börjar komma!!!!

Mamma mu lyckas blekfis le i vårsolen. Trött, sliten men glad!

Inga kommentarer: